Okos üzletember mindig számol marketing költséggel. Ha kellően rutinos, akkor havi marketing költséggel. Azt is pontosan tudja, hogy ezek a költségek elszabadulhatnak, ha nem elég körültekintően vág bele a kampányba, ha nem megfelelő partnert választ a feladathoz. Nem kivétel e szabályok alól a szórólapos kampány sem. Hogy tisztában legyünk vele, mennyi az annyi, mielőtt a nyomdába rohannánk a szórólap-ötletünkkel, üljünk le, gondoljunk végig néhány alapvető, de egyáltalán nem biztos, hogy magától értetődő kérdést!

Legelőször döntenünk kell a szórólap tartalmáról – természetesen. A tervezésnek ez a fázisa, talán, kevéssé érinti a szórólapkampányt kivitelező céget, így csak néhány megfontolandót említünk: Mennyi az az elégséges információ, amely a szórólapra kerülve már felkelti az érdeklődést, de még nem nyomja agyon a címzettet? Elég bátor, kockázatvállaló-e a szóróanyag? Van-e olyan üzenete, amely reagálásra készteti az olvasót?

A tartalom kigondolása után jöhetnek a már forintosítható döntések is! Érdemes előre eldönteni, hogy havonta hány szórásra van szükségünk, és milyen földrajzi területen szeretnénk a szórólapunkat a postaládákba juttatni. A nyomdai megrendelés előtt gondoljuk át, milyen darabszám szolgálná a kampány érdekeit. Ha több körben szórólapozunk, megéri az anyagot egyszerre legyártatni, hiszen minél magasabb a példányszám, annál alacsonyabb költségekkel számolhatunk. Meg kell terveznünk a szórólap méretét is, valamint azt is, hányféle színnel dolgozzon a kivitelező nyomda. A papír minősége szintén nem mellékes. Luxusterméket például érdemes lehet magas minőségű papírra nyomtatni, de olcsó termék esetén ez felesleges pazarlás lehet. A szórólap nem az örökkévalóságnak készül – szakértő segíthet megtalálni a helyes középutat.

A terítésnél se sikkadjanak el a fontos szempontok! Kik a címzettjeink: cégek vagy magánszemélyek? Kell-e a szórólapot borítékolni vagy csomagolni? A szórólapok elkészítésének helyéről hová kell a készletet szállítani, ki fogja raktározni?

Ha már a szórólap osztogatását tervezi, területfoglalási engedélyt kell szereznie, mely akár 1 hónapig is eltarthat, és csak ön, a megbízó kezdeményezheti az eljárást. Talán nem mindenki számol vele, de a szórólapok esetében meg kell fizetni a környezetvédelmi termékdíjat is, melyet szintén nem érdemes elfelejteni…

Ha tehát a valódi költségekkel szeretne kalkulálni, sok mindenre kell figyelnie. Ha szükséges, kérjen segítséget szakemberektől, és csak akkor fogadjon el egy árajánlatot, ha minden kérdést sikerült tisztázni!