Egyáltalán mi a megfelelő kötőszó a két fogalom között? És? Vagy? Esetleg kapcsoljuk őket azzal, hogy előtt? Után?

Igaz lehet, hogy a fiatalabb generációk, a digitális bennszülöttek csak az online marketing eszközökkel érhetőek el, a konvencionálisabb fogyasztók esetében pedig csak az offline vezet célra?

Rossz nyom. Tévhit.

Sokan nem hisznek a szórólapozásban, arra hivatkozva, hogy az online marketing elemei mostanra felülírták a szórólapok hatékonyságát. Kétségtelen, hogy egy kreatív honlappal, jól karbantartott közösségi felülettel szép eredményeket lehet elérni, mindamellett, hogy az online marketing módszerei költséghatékonyak és nagyon gyorsan megtérülnek. Felmerül azonban egy kérdés, amin érdemes elgondolkodni: vajon a honlapunkat milyen impulzus után keresi fel a vásárló? Vajon honnan értesül arról, érdemes a termékünk, szolgáltatásunk nevére rákeresnie, a FB-közösségünkkel kapcsolatba lépnie? A szórólapról. Az óriásplakátokról. A citylight hirdetésekből. Vagyis az offline marketinges eszközök késztetik érdeklődésre és keltik fel a kíváncsiságát! És akkor arról még nem is ejtettünk szót, hogy bizony vannak még területek, ahová csak az offline anyagok jutnak el…

Helyes megközelítése tehát az online-offline viszonynak csak egyféle lehet: és. Még ma, az online eszközök mindennapi használatakor is sokan követik el azt a hibát a szórólapjaik elkészítésekor, hogy az üzletük internetes elérhetőségét nem tüntetik fel a szóróanyagon. Hiba. Éppúgy, ahogyan hiba az is, ha nem készítünk szórólapot vagy más offline hirdetést. A vásárlók 70%-a még mindig közvetlenül a polcok előtt dönt, mely terméket veszi le onnan. Arról a polcról, amely mellett szóróanyagok, plakátok, padlómatricák hangosítják ki az üzeneteinket…

A célcsoport alapos feltérképezése után tehát tervezzük meg a médiakampányunkat, melynek része kell hogy legyen az offline és az online hirdetés is, hogy egymást erősíthessék. Néhány ötlet a két forma kombinálására:

– Szórólapjainkon tüntessük fel a honlapunk címét!

– Mérjük különös hangsúllyal azokat, akik az offline hirdetéseink hatására érkeznek cégünk online világába!

– Offline és online hirdetéseinket egységes arculattal és koncepcióval építsük fel!

– A szórólapjainkon vagy óriásplakátjainkon megkezdett narratívát (játék, felhívás keresésre, mozgókép ígérete stb.) folytassuk és bontsuk ki az online marketing eszközeivel!

És még valami: a kreativitást itt sem úszhatjuk meg…