Erre a kérdésre sajnos nincsen egzakt válasz. A hatékonyságot tulajdonképpen az ügyfél méri azon üzleti partnereinek számával, akik a szórólapkampány segítségével jutnak el hozzá. A visszajelzések, partnereink elégedettsége, a mindig megújuló megrendeléseink, másfél évtizedes tapasztalatunk garantálják a szórólapkampányaink hatékonyságát.
Ha az ügyfél konkrét ötlettel vagy elképzeléssel érkezik, a folyamat ideális esetben néhány nap, de, ha minden összeesküszik is ellenünk, legfeljebb 12 nap. A grafikai megvalósítás 1-2 napig tart, a nyomda általában 1-5 munkanapra vállalja a munkát, a szórólapok terjesztésének megszervezése és kivitelezése pedig további 1-4 nap alatt történik meg.
Legegyszerűbb válasz, hogy minél több szórólappal, minél gyakrabban kampányoljon! Ennél természetesen nincs hatásosabb. Mi azonban elég régóta dolgozunk ezen a területen ahhoz, hogy tudjuk, nem minden üzleti terv és költségvetés számol milliós tételekkel, ha a szórólapkampányban gondolkodik. Ügyfeleinkkel együttműködve (és számolva) közösen döntünk arról, hogy céljaiknak milyen terjesztési stratégia, terület és darabszám felelhet meg.
A szórólapterjesztés meghatározó mérőszáma nem a földrajzi terület nagysága, hanem az, hány embert érünk el az üzenetünkkel, hány lehetséges vásárlót találunk meg. Családi házas környezetben és lakótömbökben (panelházak, lakóparkok stb.) egészen eltérő számú szórólapot tudunk kiszórni ugyanakkora területen. Ez tehát változó. Ami azonban állandó, hogy mindenben ügyfeleink rendelkezésére állunk, és a kampány földrajzi kereteit is segítünk meghatározni.
Azt szoktuk javasolni, hogy kéthetente. Tapasztalatunk szerint ez a periódus a legmegfelelőbb, hogy marketingüzenetünket ne csak eljuttassuk leendő partnereinkhez, de emlékeztessük is őket, ébren tartsuk kíváncsiságukat. A kéthetes ciklus már arra is alkalmas, hogy a megrendelő visszaigazolást kapjon, jó helyre tette a bizalmát.
Minket. Két okunk is van arra, hogy ezt ilyen határozottan állítjuk. Az egyik, hogy mi garantáljuk, a szórólapok, melyekért ügyfelünk pénzt adott, nem a kukában landolnak majd. A másik, hogy a sok év tapasztalata megmutatta, ebben az esetben is igaz: nem biztos, hogy az olcsóbb valóban az…
Több módszer is létezik. A gyűjtőládás módszert akkor alkalmazzuk, ha a társasházba nem jutunk be, csak a ház előtti közös láda az elérhető. A postaládás módszerrel minden lakó saját ládájába jut az üzenet. Vegyesnek nevezzük, ha ezt a két előző módozatot tudjuk kombinálni. Más esetekben hostesseink bájos megjelenésükkel, személyes kapcsolatteremtéssel segítik ügyfeleink sikerét. A behúzás pedig azt jelenti, hogy már forgalomban lévő kiadványokba (jellemzően folyóiratokba) helyezzük el a szóróanyagot.
Mint minden fontos dolog az életben, ez is a tervezéssel kezdődik. A munkának ebben a szakaszában pontos igényfelmérést végzünk, mindenben egyeztettünk a megrendelővel. Ha tisztában vagyunk a feladattal, következik a grafikai tervezés és megvalósítás. Az anyag ezek után kerül a nyomdába. Ha pedig a szórólapok a kezünkben vannak, a terjesztés logisztikai lépéseinek felvázolását követően, eljuttatjuk azokat ügyfeleink reménybeli partnereihez.
Az igényfelmérés, grafikai tervezés, nyomdával való kapcsolattartás mellett vállaljuk a raktározás feladatait, térképes segítséget nyújtunk a megfelelő darabszám kalkulálásához, a terjesztés minden logisztikai lépését a kezünkben tartjuk. Szolgáltatásunk magában foglalja az ügyféllel való közös ellenőrzést is, ahol közösen győződünk meg arról, a szórólapok eljutottak-e célközönségükhöz. Az ellenőrzés célja nem a hibakeresés, hanem az, hogy minél hatékonyabb megoldásokkal működhessünk.
Nem ma kezdtük. 15 éve dolgozunk ezen a területen. Az elmúlt másfél évtized alatt olyan cégek szavaztak nekünk bizalmat, mint a Hervis, az Orex, az 576 Kbyte, a Henkel, az Aegon…