Ebben a cikkben körüljárjuk, hogy melyik reklámeszköz kifizetődőbb, a reklámújság hirdetés vagy a szórólapterjesztési kampány?
Legfontosabb kérdés, mennyibe kerül a hirdetés és mennyibe kerül a szórólap?
Nézzünk két konkrét példát.
Dunakeszi térsége
- Dunakeszi 17.000 db
Fót 6.800 db
Göd 7.000 db
Összesen 30.800 db háztartás található ezeken a településeken.
Reklámújság hirdetés ára: 105.000 Ft
Egy szórólapterjesztési kampány ebben a térségben összesen 186.290 Ft-ba kerül.
Heves megye térsége
Heves megyében az alábbi településeken 62.422 db háztartás található.
Ebben a térségben a hirdetési ár 294.000 Ft.
A szórólapterjesztési kampány 430.435 Ft.
- Lőrinci 2.317 db
Gyöngyöstarján 985 db
Zagyvaszántó 777 db
Nagyréde 1.243 db
Atkár 728 db
Rózsaszentmárton 896 db
Boldog 1.183 db
Gyöngyöshalász 1.043 db
- Heréd 784 db
Abasár 1.153 db
Csány 984 db
Gyöngyössolymos 1.292 db
Hort 1.607 db
Petőfibánya 1.357 db
Apc 1.106 db
Ecséd 1.446 db
- Eger 25.610 db
Mezőkövesd 7.900 db
Füzesabony 3.079 db
Felsőtárkány 1.270 db
Ostoros 958 db
Andornaktálya 1.030 db
Noszvaj 710 db
Hátrányok és előnyök
a kiadó határozza meg a megjelenési helyet
a kiadó határozza meg a megjelenés idejét
hirdetésünk nem zárja ki a konkurenciánk megjelenését
- jóval olcsóbb a reklámújság hirdetés mint a szórólap?
a lakosság ismeri a kiadványt és átolvassa azt
A fenti kép összefoglalja mindazt, amiről írtunk.
Mindenki eldöntheti, hogy melyik paraméter számára a legfontosabb.
Amennyiben egy vállalkozás számára nem döntő, hogy esetleg egy időben és helyen, másik 1-2-3-4-5 konkurenciával jelenik meg a reklámja és a reklám árát tartja szem előtt, úgy sok esetben jobb választásnak tűnik a reklámújság hirdetés.
Gondoljunk csak a sok álláshirdetésre vagy éppen aktuális tevékenységekre, pl. nyilászárók beépítése, klímák beszerelése, stb.
Szórólapterjesztési kampány- előnyök és hátrányok
- Az ár-érték aránya vetekszik a reklámújsággal
- mi magunk határozhatjuk meg a megjelenés idejét
- megkérhetjük a terjesztőt, hogy jobban kiemelje kiadványunkat a többi közül
drágább, ha csak egy oldalas kiadványt tervezünk
Amennyiben ki szeretne tűnni és nem szeretne ilyen módon is versenyeznie versenytársaival, úgy a szórólap mindenképp előnyösebb.
További előnye, hogy bizonyos időszakokban elkerülhetjük a nagyobb reklámzajt.
A szórólapnak ne felejtsük el, hogy két oldala van, tehát kétszer akkora felületet kapunk több pénzért!
A fenti kérdőjel jogossá vállik; amennyiben mindkét oldalt ki tudjuk használni, már nem is olcsóbb a reklámújság!
Van két álláspoziciója, amit szeretne hirdetni? Megteheti egy szórólap segítségével.
Két tevékenységük van? Az egyik oldalon lehet az egyik relámozása, a másik oldalon pedig a másik.
Van olyan partnere, akivel tudnak osztozkodni a reklámköltségeken? Ez a legjobb, mert nagyjából ugyanazt az árat fizeti, ugyanannyi felületért!
Szórólapterjesztési kampányban otthon vagyunk és hiszünk a szórólap erejében!