…mert nem lehet róla eleget beszélni. A kreativitás teremtőképességet jelent, azt, hogy a meglévő tapasztalatokat és tudásokat újszerűen kapcsoljuk össze és alkalmazzuk. A kulcs tehát az újszerűség, illetve az, hogy erre az újszerű megközelítésre mások érdeklődve felfigyelnek… A kreatív megoldásokkal egyenes arányban nő a marketingkampányok hatékonysága – aknázzuk hát ki az ebben rejlő lehetőségeket!
A szórólapokkal kapcsolatban mindenki tudja, hogy a hatás eléréséhez mennyire fontos a dizájn, a tördelés, a megfelelő papír és szín kiválasztása. Kevesebben fektetnek hangsúlyt például arra, hogy kampányukat célzottabbá tegyék, azaz már a szórólap külső megjelenésével is a termék célcsoportját szólítsák meg. Pedig a szórólap erre is alkalmas! Szépészeti terméket vagy szolgáltatást kínál? Igazítsa szórólapját tubusformára, vagy képzelje el kis „Hófehérke-tükör” kivitelben! A környék hamarosan megnyitó bárját szeretné élettel megtölteni? Készíttessen söralátétet idéző szórólapot, és ne felejtse el jelezni rajta, hogy az alátétet a bárban használók ingyen ihatnak egy korsócskával… Ha olyan településen hirdet, ahol kétnyelvű lakóközösség él, célozza meg mindkét csoportot, és készíttessen bilingvis szórólapot!
Izgalmas hatást érhet el akkor is, ha szóróanyagát nem síkban képzeli el, hanem valamilyen hajtásos technikával három dimenzióssá alakítja, és a hirdetése máris kiemelkedik a reklámanyagok tengeréből. Hökkentse meg az embereket öniróniával vagy fekete humorral – emlékezni fognak a termékére!
Ki gondolná például, hogy szórólapkampányt egyetlen szórólappal is kivitelezhetünk? Pedig a WWF néhány éve éppen ezzel az ötlettel valósította meg a „világ legzöldebb szórólapkampányát”. A szórólapot az önkéntesek forgalmas helyre vitték (pl. metró aluljáróba). Az egyik szórólapterjesztő a bejáratnál egy járókelő kezébe nyomta a szórólapot, aki, míg áthaladt az aluljárón, elolvashatta azt. A másik kijáratnál újabb szórólapterjesztő kérte el tőle a lapot, és egy ellenkező irányba tartónak adta… Tartalom és forma összhangja, ami áttöri a reklámzajt. Kreatív.
https://www.who.int