Ahogyan a világ valamennyi iparágában, úgy a nyomtatott felületek piacán is állandóan változik a divat, a dizájn; bloggerek és szakemberek sugallják (vagy egyenesen előírják), mi számít cikinek vagy éppen menőnek…
A minőségi és hatékony flyer készítése nem választható el az aktuális grafikai trendektől. A szórólapok alkotóinak érdemes figyelnie a divathullámokat, még akkor is, ha a valódi kreativitás, ötletesség és a profi kivitelezés minden trendtől függetlenül is sikeres lehet…
2015 meghatározó vonala a Flat design volt – a hozzá sokban hasonló Material designnal kiegészítve. A stílus mindent a végletekig egyszerűsít, olvasóbarát, tiszta betűket használ, tömör színekkel és ikonokkal dolgozik, szívesen alkalmaz geometriai formákat. Ha az Apple-nek megfelelt, talán a szórólapunkon sem nyúlhatunk nagyon mellé vele…
A 2016-os év szórólapjainak tervezésekor tartsuk szem előtt, hogy, az előző év megoldásaihoz hasonlóan, most is nagy hangsúly esik az egész arculatot meghatározó betűforma kiválasztására. A kerekded, félkövér betűk trendinek számítanak, de az olvashatóság és a funkcionalitás továbbra is elsődleges cél. A betűnagyság váltogatása ugyanazon a nyomtatványon menő elem, ami a szórólapoknál kimondottan előny, hiszen az aktuális trend bátorítja a nagy méretű betűk használatát is.
A színeket illetően némi változást hozott az új esztendő. A Pantone minden évben kiválasztja az év színét. 2015-ben a karakteres Marsala kapta a megtisztelő címet, idén azonban két lágyabb árnyalat lett a győztes: a púderszínű Rose Quartz és a szintén halvány, lilás-kékes hatású Serenity. A Pantone történetében először fordult elő, hogy nem egy, hanem két színt jelöltek meg. 2016-ban tehát halvány rózsaszín és halvány kék lesz minden: a ruhák, a bútorok, a tapéták, a kárpitok… és a szórólapok!
A szórólapokra vonatkoztatható az a grafikai vonulat is, amely a hatás érdekében megtöri a statikusságot, és kreatív effektekkel tűzdeli meg anyagait.
Kérje segítségünket, hogy a flyer ötletes, egyedi és mindenek előtt, trendi lehessen!
Esetleg kíváncsi arra, hogy milyen módon lehetne hatékonyabb meglévő szórólapja?