Eladunk egy terméket és ennyi, mindenki örül, hurrá!
Ennyi?
Nincs több értékesítés lehetőség ebben?
De van.
Up selling
Sok helyen nagyon figyelemreméltó módon csinálják.
Itt van egy kitalált példa, de nagyban megmutatja miről írok:
Márkás láncfűrész Hobbi láncfűrész
– ergonomikus markolat
– strapabíró műanyag borítás
– fémalkatrészek
– élettartam garancia
– svéd minőség
– Profik használják
–
–
–
–
–
179.900 Ft 67.800 Ft
Miért kellene megvennem a drágább terméket, hiszen ugyanazt tudja mint az olcsóbb?
Végül is majdnem igen a válasz.
Ugyanazt tudja, de nagyobb erőfeszítéssel.
Ugyanazt tudja, de sokkal több ideig tart.
Ugyanazt tudja, de gyorsabban romlik el.
Na, így csinálja a profi értékesítés.
“Megveheted az olcsóbb terméket, de nem biztos, hogy könnyű lesz a munka vele.”
“Megveheted az olcsóbb terméket, de egy kicsit több ideig fog tartani.”
“Megveheted az olcsóbb terméket, de lehet, jövőre ismét találkozunk, mert kevésbé bírja.
„Arra jó, hogy pár apró ágat levágjál vele.”
A drágább terméken, általában nagyobb az árrésünk, tehát nekünk érdekünk,hogy a drágább termék felé irányítsuk az értékesítés folyamatát.
Felfelé értékesítünk, azaz Up!
Cross selling
“A fűrészhez van profi láncolaj?
Ehhez a nagyon profi termékhez egy profi olaj dukál”
3.990 Ft, de ehhez ez kell.”
“Kesztyűd van?
Mert az kelleni fog, ha nem akarod, hogy megsértsék bőrödet az ágak.
5.990 Ft”
“Lássuk csak, szerintem mindened megvan már a sikeres kertimunka végzéséhez.
Ja, még valami. Kellene üzemanyag kanna, amiben összekevered a benzint az adalékolajjal?
4.990 Ft”
Plusz 8%-ot tudtunk értékesíteni az eredeti terméhez képest, így még több profitot szereztünk ugyanattól a vásárlótól.
Minden cégnek szüksége van az ilyen jellegű pluszokra ahhoz, hogy maximálisan kiaknázza a lehetőségeket!
Segíthetünk?